Expeditie Oeganda

Kyra over haar verwachtingen van Expeditie Oeganda

Ik ben Kyra, 16 jaar oud en ik zit op CSG Het Noordik in Havo 4.
Toen ik van andere leerlingen hoorde over Expeditie onderwijs werd ik meteen enthousiast. Zij hadden voorgaande jaren de Expeditie gedaan. Ik schreef een sollicitatiebrief en werd uitgenodigd voor een gesprek.
Ik heb hiervoor gekozen omdat:

  • ik dingen leer die ik ook in de praktijk kan brengen;
  • ik andere culturen leer kennen;
  • ik leer plannen en organiseren.

En het belangrijkste van alles: dat ik het verschil tussen arm en rijk in deze wereld zal gaan ervaren.

Ik verwacht een onvergetelijke ervaring omdat ik op reis ga met drie coaches en 11 andere leerlingen die ik (grotendeels) in het begin nog niet kende. We leerden elkaar kennen, bouwden een band op en hebben samen acties georganiseerd. Wij hebben als team hard gewerkt zodat we deze reis kunnen gaan ervaren, over ongeveer twee maanden zijn we er eindelijk! Dat is echt een geweldig gevoel.


We reizen naar Kampala in Oeganda ( Afrika). Daar gaan wij naar een boardingschool met 600 kinderen, begeleid door Doingood. Zie website: http://www.vrijwilligerswerk-afrika.nl/


Om deze reis mogelijk te maken, moeten wij verschillende acties organiseren. Wij stonden op Randrock Junior op 5 mei in Vriezenveen. Daar stonden wij met een leuke photobooth en verkochten wij snoepzakjes. We hebben vandaag ijs verkocht op school.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood