Expeditie Oeganda

Lidian over haar verwachtingen van Expeditie Oeganda

Ik ben Lidian KleinJan, 16 jaar oud en ik zit in 4 VWO op CSG Het Noordik.

In de brugklas hoorde ik voor het eerst over expeditieonderwijs en ik was meteen enthousiast. Nu, drie jaar later, mag ik zelf mee op reis!

Mijn zus is twee jaar geleden met expeditie onderwijs naar Cambodja gegaan. Ik heb veel mooie verhalen van haar gehoord en was daardoor nog nieuwsgieriger geworden.Ik verwacht veel van expeditie onderwijs te kunnen leren, omdat er veel acties georganiseerd moeten worden om aan het juiste geldbedrag te komen. Zaterdag 21 mei hebben we bijvoorbeeld een autowasdag gehouden. We hebben veel auto’s kunnen wassen en we hebben een mooi bedrag opgehaald. Verder heb ik goed leren plannen, omdat het hele proces best veel tijd kost.

In Oeganda verwacht ik het verschil tussen arm en rijk te ervaren en hierdoor echt te beseffen hoe goed we het hier in Nederland hebben. Ook denk ik dat het een ontzettend mooie en onvergetelijke reis zal worden!

We hebben er als team het hele jaar hard voor gewerkt en kijken er ontzettend naar uit. Een belangrijk doel van de reis is natuurlijk om iets te kunnen betekenen voor de boardingschool in Oeganda. Dit gaan wij proberen door een groot en goed speeltoestel te bouwen, Engelse les te geven en leuke activiteiten te organiseren voor de kinderen.

Over minder dan een maand is het al zover en ik heb er heel veel zin in! Meer weten? Kijk eens op de site van Doingoood.

Reacties

Reacties

Jeannette@doingoood.nl

Beste expeditie leden,

Ik wens jullie allemaal een prachtige en leerzame reis! Ik ga jullie zeker volgen!!!!
Hartelijke groet,
Jeannette Starrenburg van Doingoood

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood